Skargi i wnioski - Komenda Powiatowa Policji w Opolu Lubelskim

Biuletyn Informacji Publicznej

Skargi i wnioski

Skargi i wnioski w Komendzie Powiatowej Policji w Opolu Lubelskim można składać:

  • listownie na adres:  Komenda Powiatowa Policji w Opolu Lubelskim, ulica Morwowa 4, 24 -300 Opole Lubelskie,
  • faksem na numer: 47 811 1731
  • za pośrednictwem poczty elektronicznej – na adres: skargi.kppopolelubelskie@lu.policja.gov.pl
  • osobiście w siedzibie Komendy Powiatowej Policji w Opolu Lubelskim pod wskazanym wyżej adresem
 

W Komendzie Wojewódzkiej Policji w Lublinie i w podległych jednostkach organizacyjnych interesanci w sprawach skarg (wniosków) przyjmowani są:

  1. przez Komendanta Wojewódzkiego Policji w Lublinie lub jego Zastępców w poniedziałki, w godzinach od 14.00 do 17.00,
  2. przez Naczelnika Wydziału Kontroli Komendy Wojewódzkiej Policji lub jego Zastępcę, a także przez policjantów Zespołu Skarg i Wniosków w poniedziałki w godzinach od 9.00 do 17.00, w pozostałe dni w godzinach urzędowania od 7.30 do 15.30,
  3. przez Komendantów miejskich i powiatowych Policji lub ich Zastępców w poniedziałki w godzinach od 14.00 do 17.00, w pozostałe dni w godzinach urzędowania od 7.30 do 15.30 przez wyznaczonych pracowników

Rejestracją przyjęć interesantów przez Komendanta Powiatowego Policji w Opolu Lubelskim i jego Zastępcę zajmuje się ekspert Jednoosobowego Stanowiska ds. Kontroli Komendy Powiatowej Policji w Opolu Lubelskim, który urzęduje w budynku Komendy Powiatowej Policji w Opolu Lubelskim przy ulicy Morwowej 4, numer telefonu: 47 8122235 albo zastępujący go specjalista Jednoosobowego Stanowiska ds. Prasowo - Informacyjnych dostępny pod numerem 693729788.

W zakresie przyjmowania i rozpatrywania skarg oraz wniosków wpływających do Komendy Powiatowej Policji w Opolu Lubelskim i podległej jednostki organizacyjnej stosuje się przepisy ustawy z dnia 14 czerwca 1960 roku Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jednolity:  Dz.U. z 2021 r. poz. 735.), rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 roku w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków (Dz.U. z 2002 r. nr 5, poz. 46).

W myśl § 5 Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 roku w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków skargi mogą być wnoszone pisemnie, telegraficznie lub za pomocą dalekopisu, telefaksu, poczty elektronicznej, a także ustnie do protokołu.

Skargi niezawierające imienia i nazwiska (nazwy) oraz adresu wnoszącego pozostawia się bez rozpoznania (§ 8 ust. 1 wyżej wymienionego rozporządzenia).

Jeżeli z treści skargi nie można należycie ustalić ich przedmiotu, wzywa się wnoszącego skargę lub wniosek do złożenia, w terminie siedmiu dni od dnia otrzymania wezwania, wyjaśnienia lub uzupełnienia z pouczeniem, że nie usunięcie tych braków spowoduje pozostawienie skargi lub wniosku bez rozpoznania (§ 8 ust. 2 wyżej wymienionego rozporządzenia).

Zgodnie z § 3 art. 221 kodeksu postępowania administracyjnego: „Petycje, skargi i wnioski można składać w interesie publicznym, własnym lub innej osoby za jej zgodą”.

 

KLAUZULA INFORMACYJNA

Na podstawie art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólnego rozporządzenia o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016) informujemy, iż:

  1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Komendant Powiatowy Policji w Opolu Lubelskim, z siedzibą przy ulicy Morwowej 4, 24-300 Opole Lubelskie,
  2. Dane kontaktowe inspektora ochrony danych Komendy Powiatowej Policji w Opolu Lubelskim: adres e-mail: iod.opolelubelskie@lu.policja.gov.pl.
  3. Dane osobowe, zwane dalej „danymi”, będą przetwarzane w celu rozpatrzenia wniesionej/wniesionego przez Panią/Pana skargi/wniosku - na podstawie kodeksu postępowania administracyjnego oraz rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków.
  4. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą przez okres prowadzenia postępowania wyjaśniającego w związku ze złożoną przez Panią/Pana skargą/wnioskiem, a następnie archiwizowane zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.
  5. Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do treści danych oraz ich sprostowania.
  6. Ma Pani/Pan prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, to jest: Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, jeżeli w Pani/Pana ocenie przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych.
  7. Obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych wynika z przepisów kodeksu postępowania administracyjnego oraz rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków. W przypadku niepodania danych nie będzie możliwe rozpatrzenie wniesionej przez Panią/Pana skargi/wniosku.

Skargi na działalność Policji można również składać bezpośrednio do Rzecznika Praw Obywatelskich:

Rzecznik Praw Obywatelskich,

Aleja Solidarności 77,

00-090 Warszawa

Przyjęcia interesantów:

Biuro Rzecznika Praw Obywatelskich

poniedziałek w godzinach od 9.00 do 17.00, od wtorku do piątku w godzinach od 9.00 do 15.00

telefon: 0-22 5517760, 0-22 55 17 811

centrala: 0-22 5517 700

Pełnomocnik Terenowy w Gdańsku (dla województw: zachodniopomorskiego, pomorskiego, warmińsko-mazurskiego)

ulica Chmielna 54/57,

80 -748 Gdańsk

telefon sekretariat (+ 48) 587647302

faks (+ 48) 587647303

Przyjęcia interesantów:

telefon (+ 48) 587647306

poniedziałek w godzinach od 10.00 do 17.00, wtorek, środa, czwartek w godzinach od 9.00 do 15.00

Pełnomocnik Terenowy w Katowicach (dla województw: śląskiego, małopolskiego, świętokrzyskiego)

ulica Jagiellońska 25 pokój 122

40 – 032 Katowice

telefon (+ 48 32) 7286800

faks (+ 48 32) 7286823

Przyjęcia interesantów:

poniedziałek, środa, piątek w godzinach od 9.00 do 15.00, wtorek w godzinach od 10.00 do 17.00

Pełnomocnik Terenowy we Wrocławiu (dla województw: dolnośląskiego, lubuskiego, opolskiego)

ulica Wierzbowa 5

50 - 056 Wrocław

telefon sekretariat (+ 48) 713469115

faks (+ 48) 713434325

Przyjęcia interesantów:

telefon (+48) 713469100

poniedziałek, wtorek, czwartek w godzinach od 9.00 do 15.00, środa w godzinach od 10.00 do 17.00

Linki:

Strona główna RPO www.rpo.gov.pl

·         http://www.rpo.gov.pl/wniosek/

 

        W zakresie przyjmowania i rozpatrywania skarg oraz wniosków wpływających do Komendy Wojewódzkiej Policji w Lublinie i podległych jednostek organizacyjnych stosuje się przepisy ustawy z dnia 14 czerwca 1960 roku Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jednolity: Dz.U. z 2021 roku nr 735 z późniejszymi zmianami), rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 roku w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków (Dz.U z 2002 roku. Nr 5, poz.46).
        W myśl § 5 Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 roku w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków skargi mogą być wnoszone pisemnie, telegraficznie lub za pomocą dalekopisu, telefaksu, poczty elektronicznej, a także ustnie do protokołu.
        Skargi nie zawierające imienia i nazwiska (nazwy) oraz adresu wnoszącego pozostawia się bez rozpoznania (§ 8 ust. 1 wyżej wymienionego rozporządzenia).
        Skarga przesłana drogą elektroniczną winna również zawierać w swej treści adres pocztowy (poczty polskiej) do korespondencji, bowiem tylko na ten adres będzie udzielana odpowiedź. Prawidłowym wskazaniem adresu będzie zarówno podanie ulicy, numeru mieszkania, miejscowości i kodu pocztowego jak i podanie samego adresu poczty elektronicznej czy numeru skrytki pocztowej.
 
        Jeżeli z treści skargi nie można należycie ustalić ich przedmiotu, wzywa się wnoszącego skargę lub wniosek do złożenia, w terminie siedmiu dni od dnia otrzymania wezwania, wyjaśnienia lub uzupełnienia z pouczeniem, że nie usunięcie tych braków spowoduje pozostawienie skargi lub wniosku bez rozpoznania (§ 8 ust. 2 wyżej wymienionego rozporządzenia). 
        Zgodnie z art. 221 § 3 kodeksu postępowania administracyjnego: „Petycje, skargi i wnioski można składać w interesie publicznym, własnym lub innej osoby za jej zgodą”.

Metryczka

Data publikacji : 05.05.2009
Data modyfikacji : 15.10.2021
Podmiot udostępniający informację:
Komenda Powiatowa Policji w Opolu Lubelskim
Osoba wytwarzająca/odpowiadająca za informację:
kom. Stanisław Górski
Osoba udostępniająca informację:
mł. asp. Mariusz Charchuła Samodzielne Stanowisko ds. Kontroli
Osoba modyfikująca informację:
Edyta Żur
do góry